• Język Polski
  • English
       Wybór języka




WAŻNIEJSZE ZADANIA REALIZOWANE LATACH:


2008/2009

- JÓZEF - prom drogowy

Wykonany został remont dla odnowienia klasy promu drogowego obsługującego przewozy pasażerów i pojazdów między brzegami Odry w okolicach Zdzieszowic.

- VIDA - katamaran

Zbudowany został w stoczni pod klucz statek typu katamaran dla klienta z Norwegii o głównych parametrach:
Długość całkowita 13,0 m,
Szerokość całkowita 7,0 m,
Wysokość do pokładu 2,0 m,
Zanurzenie 1,1 m,
Moc napędu 2 x 150 kW
Pędniki 2 śruby nastawne.

Statek pełnomorski wyposażony w dźwig hydrauliczny(HDS), 2 kabestany napędzane hydraulicznie, urządzenie sterowe i ster strumieniowy również napędzane hydraulicznie. Zbudowany został w oparciu o zakupioną przez stocznię dokumentację, przeznaczony do obsługi hodowli łososi na fiordach norweskich.

ZOBACZ ZDJĘCIA



- MAJOR SUCHARSKI - statek szkolny

Stocznia wykonała prace związane z modernizacją statku szkolnego polegającą na częściowej wymianie poszycia kadłuba, wymianie szalunków i umeblowania pomieszczeń ogólnych i kajut, świetlica została wyposażona w sprzęt audiowizualny i klimatyzację. Statek został wyposażony w elektroniczny sprzęt nawigacyjny(radar, GPS, echosonda) i ratunkowy. Zmieniony został system napędu sterów przez zastosowanie układu hydraulicznego, przystosowanie pokładu do wykorzystania jako pokład słoneczny wyposażony w miejsca siedzące oraz czyszczeniu i zabezpieczeniu antykorozyjnemu całego statku.

ZOBACZ ZDJĘCIA




2009/2010

- ZRS-T - pogłębiarka ssąco - refulacyjna.

Stocznia wykonała przebudowę pogłębiarki polegającej na wymianie poszycia kadłuba, wydłużenie pontonów bocznych o 2 m, zmianie posadowienia sterówki, wymianie całego wyposażenia pokładowego i instalacji zęzowej, paliwowej, elektrycznej. Wymienione zostały wszystkie pompy tych instalacji i armatura. Wymieniony został układ technologiczny pogłębiarki(wysięgnik, głowica skrawająca i wykonana wymienna głowica spulchniająca, pompa gruntowa, silnik napędzający pompę i agregat prądotwórczy).

ZOBACZ ZDJĘCIA



- MR165: STRZYŻYK, PERKOZ, SKOWRONEK

wykonane zostały remonty dla odnowienia klasy PRS.


2010/2011

CHUDY WOJTEK II - spulchniacz hydrauliczny.

Stocznia wykonała modernizację obiektu polegającą na wymianie poszycia kadłuba, przebudowie maszynowni, w miejsce dwóch układów pompowych wprowadzony został jeden zestaw pompowy o większej wydajności(pompa WARMANN 12/10FF napędzana silnikiem SCANIA DI16 42M o mocy 386 kW). Przebudowane zostały instalacje statku z kompletną wymianą zespołów pompowych i armatury, zamontowany został nowy agregat prądotwórczy D5A TA o mocy 77 kVA, Wymieniona została kompletnie instalacja elektryczna, wykonane zostały nowe rozdzielnie i pulpit.

ZOBACZ ZDJĘCIA



PSR 160 - pogłębiarka ssąco refulacyjna.

Stocznia wybudowała zestaw pontonów głównych i przedpontonów z pełnym wyposażeniem pokładowym pogłębiarki z zespołem pompowym(pompa WARMANN) napędzanym silnikiem elektrycznym i głowicą spulchniającą hydrauliczną. Wydajność nominalna Qu = 160 m3/h.

ZOBACZ ZDJĘCIA



STATEK WYCIECZKOWY

Stocznia wykonała prace remontowo - adaptacyjne w celu przystosowania zakupionego w Holandii używanego statku pasażerskiego do wymogów przepisów krajowych dla umożliwienia świadczenia usług turystycznych, rejsów wycieczkowych na Odrze w rejonie Kędzierzyna - Koźla.


2011/2012

SAWA - pogłębiarka ssąco - refulacyjna.

Stocznia wykonała przebudowę pogłębiarki polegającej na wymianie poszycia kadłuba, wymianie całego wyposażenia pokładowego i instalacji zęzowej, paliwowej, elektrycznej. Wymienione zostały wszystkie pompy tych instalacji i armatura. Wymieniony został układ technologiczny pogłębiarki(wysięgnik, głowica spulchniająca, pompa, silnik napędzający pompę i agregat prądotwórczy). Transport do stoczni drogą lądową, natomiast transport powrotny drogą wodną Odra-Warta-Noteć-Kanał Bydgoski- Wisła do Warszawy.

ZOBACZ ZDJĘCIA



PSR 150 - pogłębiarka ssąco-refulacyjna.

W oparciu o projekt wykonany przez ZAKŁAD USŁUGOWY Romuald Góral stocznia wybudowała pogłębiarkę ssąco-refulacyjną wyposażoną w pompę WARMAN 10/8-GH napędzaną silnikiem spalinowym SCANIA DI16 43M o mocy 386kW, wysięgnik zakończony kołem urabiającym napędzanym silnikiem hydraulicznym. Pogłębiarka przeznaczona do wydobywania namułów węglowych z dna zbiornika wodnego Dzierżno.

ZOBACZ ZDJĘCIA



ŁOŚ - A1

Stocznia wykonała remont dla odnowienia klasy PRS pchacza strugowodnego.


2012/2013

PROM JÓZEF - prom międzybrzegowy.

Remont dla odnowienia klasy promu drogowego na rzece Odrze w gminie Zdzieszowice.

ZEFIR - statek pasażerski.

Na zamówienie stowarzyszenia gmin, reprezentowanego przez gminę Nowa Sól, stocznia wybudowała jeden z dwóch bliźniaczych, realizowanych w ramach konsorcjum Stocznia Koźle - Stocznia Januszkowice statek pasażerski ZEFIR. Statek napędzany dwoma silnikami John Deer o mocy 118 kW każdy poprzez klasyczne linie wałów, ułożyskowane w tulejach z tworzyw sztucznych, smarowanych i chłodzonych wodą zaburtową. Morski agregat prądotwórczy Volvo Penta D5A TA o mocy 70 kWe zapewnia zasilanie dla całego wyposażenia statku(urządzenia nawigacyjne, klimatyzacja, wentylacja, zaplecze kuchenno-barowe it.d.). Dla 92 pasażerów przewidziano salon z barem i ze stołami oraz 52 miejscami siedzącymi(w tym 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych) na pokładzie głównym, wykończony nowoczesnymi(typu samolotowego) wykładzinami ścian z wbudowanymi dużymi oknami z szybami zespolonymi o ograniczonej przenikalności ciepła, dającymi poczucie komfortu dla przebywających tam pasażerów. Na pokładzie słonecznym ustawione są ławki zapewniające 40 miejsc siedzących. Statki prowadzą rejsy wycieczkowe dla turystów krajowych i zagranicznych na odcinku Środkowej Odry i Odry granicznej w rejonach Nowej Soli, Krosna Odrzańskiego, Słubic.

ZOBACZ ZDJĘCIA




2013/2014

MEWA+KOBUZ - zestaw barka - statek specjalistyczny.

W ramach konsorcjum Stocznia Koźle - Stocznia Januszkowice w oparciu o własne projekty wybudowane zostały na zamówienie RZGW Warszawa 2 zestawy bliźniacze. Zestaw barka MEWA i statek specjalistyczny KOBUZ powstały w Stoczni Koźle. Barki wyposażone w dźwigi hydrauliczne(HDS) o udźwigu 12,5 tm, dające możliwość usuwania niebezpiecznych dla żeglugi przeszkód pojawiających się na szlakach wodnych. Agregat hydrauliczny napędzający dźwig zasilany jest z agregatu prądotwórczego usytuowanego na barce lub z zewnętrznego źródła energii. Statek specjalistyczny otrzymał bogate wyposażenie elektroniczne nawigacyjne i stanowisko do badania hydrograficznego dna i budowli wodnych w celu stworzenia bezpiecznych warunków uprawiania żeglugi na szlakach żeglugowych Wielkich Jezior Mazurskich. Sterówka wyposażona jest w osprzęt stwarzający dogodne warunki obsługi statku. Pod pokładem znajduje się pomieszczenie dla załogi z trzema kojami do wypoczynku. Na pokładzie głównym wygodne pomieszczenie ze stołem konferencyjnym i miejscami siedzącymi dla 12 osób oraz stanowisko wyposażone w komputer z programami do obsługi sond hydrograficznych sprzężonych z kompasem satelitarnym i GPS-em.

ZOBACZ ZDJĘCIA





Stocznia Koźle
Spółka z o.o.

47-200 Kędzierzyn - Koźle,
ul. Stoczniowców 2
Tel: +48 (077) 48 22 110,
Fax: +48 (077) 48 22 110,
e-mail: biuro@stocznia-kozle.pl

NIP: 749-18-37-230



Stocznia - Koźle Sp. z o.o.

2008 | Stocznia Koźle Spółka z o.o., ul. Stoczniowców 2, 47-200 Kędzierzyn - Koźle |     wykonał: Daniel Kubny - www.alfsoft.net